Inloggen
Het communicatieplatform voor scholen, leerlingen en ouders Het communicatieplatform voor scholen, leerlingen en ouders
preview
Even-Aardigheden 18

 

Inline image

EVEN-AARDIGHEDEN 18

 

Inhoud

  • Agenda
  • Evenaarnieuws
    • Groepsoverzicht schooljaar 2021-2022
    • Toestemming beeldmateriaal
    • Gevraagd
    • Sociale Media
  • Daltonparel
    • Daltonparel groep 8B
  • Nieuws van buiten
    • Muzelinck


Agenda 📅

do 24 juni

   Even-Aardigheden 19

 


Evenaarnieuws

Groepsoverzicht schooljaar 2021-2022 

De voorbereidingen voor het nieuwe schooljaar 2021-2022 zijn in volle gang. Dat betekent dat we bezig zijn met de formatie en de groepsverdeling.  

 

Op basis van onze leerlingaantallen en met inzet van extra gelden vanuit het ministerie van onderwijs (NPO=Nationaal plan onderwijs) starten wij aankomend schooljaar met 15 groepen. 

 

2 groepen 1 

2 groepen 2 

2 groepen 3 

2 groepen 4 

2 groepen 5 

2 groepen 6 

2 groepen 7 

1 groep 8 

 

Vanzelfsprekend is ook de MR op de hoogte gesteld van deze keuze. 
We vinden het belangrijk dat de nieuwe groepen (1, 2, 3, 6 en 7) zorgvuldig en evenwichtig samengesteld worden. De ouders/verzorgers van deze kinderen ontvangen een apart bericht over de groepsindeling. 

 
Vrijdag 2 juli ontvangen jullie bij de rapporten de definitieve groepsverdeling en weet je bij welke leraar je kind volgend schooljaar in de groep komt. De kinderen zullen vervolgens op dinsdag 20 juli kennismaken met hun nieuwe juf of meester. 

 

Toestemming beeldmateriaal

Er is al door veel ouders gereageerd op het verzoek de toestemming beeldmateriaal te registreren in SchouderCom. Dat is erg fijn! Deze toestemmingsvragen hebben betrekking op de AVG wet waarmee jullie zelf grip houden op de privacy je kind(eren).

agv

We verzoeken ouders die dit nog niet gedaan hebben dringend om dit ook zo spoedig mogelijk te doen. Het oude formulier komt per 31 juli 2020 te vervallen. Dit betekent dat alle toestemmingsvragen standaard op 'nee' komen te staan en dat er dan geen beelmateriaal gemaakt en gebruikt gaat worden. Dit geldt ook voor de schoolfoto's.

 

Een heldere uitleg is te bekijken via onderstaande instructiefilmpjes:
 
 
 

Wanneer je er niet uit komt, neem dan contact op met de administatie.

Natasja helpt je graag verder.
 

Gevraagd

We zijn op zoek naar lakens en schoendozen. Deze zijn van harte welkom en mogen afgegeven worden aan de eigen leraar.

 

Sociale media

Volgen jullie ons al op Twitter, Facebook en Instagram? 

Kijk jij ook graag wat vaker mee om te zien wat we doen of waar we mee bezig zijn op school? Volg ons dan en deel onze berichten.

Inline imageInline image


Daltonparels dp

Daltonparel van groep 8B

Wij zijn Fenna, Nina, Marco en Chloe en we gaan jullie iets vertellen over het (samen)werken in onze klas.

 

Samenwerken de lessen

Tijdens de lessen mogen we vaak samenwerken.

Met taal moesten we bijvoorbeeld rond lopen in de klas en als de juf stop zei, moesten we bij iemand gaan staan en dan moesten we het lijdend voorwerp zoeken in de zin op het kaartje. Als je het goed had moesten we het kaartje om ruilen. Zo kwam je steeds met anderen kinderen in contact en je moest elke keer als diegene het goed had een compliment geven en als hij/zij het fout had moest je diegene helpen.

Ook zie je twee foto's van een les spelling. Tijdens deze les moesten we binnen de tijd zoveel mogelijk trema meervoud woorden opschrijven met krijtjes. Dit moesten we met een tweetal of drietal doen.

621

 

Werken aan onze doelen

Iedere week kiezen we onze eigen leerdoelen waar we extra mee willen oefenen. We werken vaak samen aan onze doelen of zelfstandig op verschillende manieren. Soms moeten we zelfstandig werken, maar als het dan niet lukt kun je het aan je buurvrouw of buurman vragen. We doen ook vaak leerzame spelletjes zoals: concept, 30 seconds en memorie. We doen ook vaak leerzame spelletjes op de computer zoals: squla, staal, redactie sommen en begrijpend lezen.

1

 

Reflecteren

Op het einde van de dag gaan we samen bespreken hoe de dag verliep. We bespreken wat goed ging en wat minder goed ging. Dan gaan we kijken wat beter kan of wat we vol moeten houden.

We bespreken ook of we ons goed konden concentreren of niet. We bespreken ook hoe het komt dat we ons goed konden concentreren of hoe het komt dat we ons juist niet zo goed konden concentreren. De juf vraagt dan bijvoorbeeld of je voor een goede werkplek hebt gekozen.

We bekijken soms ook elkaars werk. Op de foto zie je hoe we elkaars tijdschriften van het blink project bekijken. We hebben ieder tijdschrift tips en tops gegeven.

8

 

Samen

We doen veel samen in de klas. Zoals: spelletjes, samen werken, samen aan een project werken en meer.

We helpen elkaar veel. Ook tijdens de Evenaardag was samenwerken heel belangrijk. Op de foto zijn we onze circusact aan het voorbereiden. 

6.


 

Nieuws van buiten

Muzelinck

Wij zijn weer open! En daar zijn we heel blij mee natuurlijk!

Om dit te vieren bieden we iedereen de kans om een gratis proefles muziek te doen in de maand juni. Dit geldt zowel voor kinderen als volwassenen (maximaal één proefles per persoon).

Bekijk de flyer in de bijlage.

muzelinck