Blog van de Onderzoekers

Cynthia Homminga
Drukke dag gehad

Tjonge wat hebben we veel gedaan vandaag! Ondanks dat we online werken hebben we geen minuut stil gezeten. We zijn van start gegaan met de nieuwe HB Challenge om armoede te stoppen. Er is veel kennis opgedaan over kinderrechten en de organisatie Kinderhulp. Volgende week woensdag hebben we een gastles van Kinderhulp tijdens de onderzoekers. 

Na de pauze hebben we eerst de kinder stemwijzer ingevuld, om een beetje op de hoogte te zijn van de kiesprogrammas van de verschillende politieke partijen. Tijdens het zelfstandig werken gaan we daar volgende week nog uitgebreid mee aan de slag. Deze week kwam de Partij van de Dieren als winnaar uit de bus bij de Onderzoekers.

Ook hebben we nog meegedaan met de challenge ‘hour Chess a week’. Waarbij onze schakers elkaar uitgedaagd hebben en de kinderen die nog nooit geschaakt hadden hun eerste lessen hebben gehad. En toen waren er ineens 19 enthousiaste schakers!

 

Wat een fijne groep kinderen, leergierig en zelfstandig, want het vraagt best veel van je om zonder ‘fysieke’ juf aan de slag te gaan en blijven. Trots!

Gepubliceerd in 'Blog van De Onderzoekers'

Cynthia Homminga
Denksleutels in thema kerst en techniek

Vandaag was het thema bij de denksleutels een combinatie van kerst en techniek. De kinderen mochten een circuit bouwen om zo lampjes te laten branden in hun klei creaties. Ze weten nu veel over de - en de + kant van batterijen, dat de lampjes het niet doen als het circuit niet klopt en wat ze dan allemaal kunnen controleren. De tijd vloog voorbij! Hieronder een aantal creaties van vandaag

Gepubliceerd in 'Blog van De Onderzoekers'

Cynthia Homminga
Hologrammen maken

Vandaag zijn de onderzoekers in het fenomeen ‘hologrammen’ gedoken. We hebben eerst wat theorie bekeken, gesproken over de voor- en nadelen en verschillende toepassingen bedacht. De kids werden erg creatief, tot aan criminele toepassingen toe 😉 Vervolgens zijn we ook actief aan de slag gemaakt. Ze hebben hun eigen ‘hologram viewer’ gemaakt en een eigen afbeelding om te projecteren op de viewer. In het nieuwe jaar gaan ze in een vervolgles een animatie maken zodat hun beelden ‘tot leven komen’. Onderstaand een paar voorbeelden van projecties en tekeningen die gemaakt zijn om te projecteren. Ze hebben hun eigen tekening in Teams ontvangen en de viewers mee naar huis, wellicht mogen jullie ‘live’ meekijken!

Gepubliceerd in 'Blog van De Onderzoekers'

Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren